Monday, May 23, 2011

Alkisah wedding...

Semalam..22/5/2011....kira tarikh bersejarah la bg aku...sbb 2 org member aku...akhirnya menamatkan zaman kegemilangan diorang....iaitu zaman bujang...(pehal plak tetiba jer jadi tarikh bersejarah tuk aku ni...bukan diorang ker...kui..kui...kui...layan jer la..)...Oleh kerana aku ni penakut gak nk bawa motor sendiri...walaupun lesen P aku...dah nk mati bulan 9 ni...aku tetap x brani gak nak bawa motor 'BERAT' aku tu...punyalah payah aku nk pujuk member aku ni...last2...dapat la yakinkan dia...huhu...

Memula...aku isilah minyak motor aku dulu....sbb dah tinggal separuh jer ni...melayang la RM 7.00....aku pkai minyak hijau la a.k.a RON 97....(betui ka ni...taram je la...)...Pastu...baru ala aku pi umah kawan aku yg paling dekat dulu...kat Parit Simpan...(pelik la nama tempat aku ni...suma nama parit...pastu...ntah apa2 punya nama...ni parit simpan apa ek...simpan harta karun ker....kui..kui..kui...).Aku pun tunjukkan jalan jer la kat member aku ni...berdasarkan peta kat kad jemputan tu...(x kan tunjuk peta Negeri Johor plak...walaupun aku ni memang duduk kat Johor....wawawa...).Nasib aku kira baik la...dapat gak la cam umah member aku ni...sbb ada majlis kawin lain gak kat kampung kawan aku tu...takut salah terjah jer...hah...).Cam biasa la...dah dtg tu..kita pi la isi perut yg sedia kosong ni kan...sblm jumpa tuan rumah punya majlis....meriah tol...rupanya pelamin kawan aku tu..pasang kat luar....senang la org nk tgok...cantik gak...kaler biru lembut...sesuai sgt la ngan imej kawan aku yg sedia lemah lagi lembut...huhu....

Siap makan...aku pi la jumpa mak aku punya kawan ni...smbil salam tu...hulur skali la paychek atau lebih dikenali sbgai becek...(yeker...aku taram jer..ikut sedap aku sebut la...x tau la plak bg korang kan...).Dah bagi becek tu..dapat la aku berkat...hurm...yang selalu wat aku tertanya2....naper kita kena bg becek ni kat tuan rumah kalu kita pi jemputan...memang bukan tuan rumah tu dah niat belanja kita mkan...becek tu...kira kita bayar balik kan apa yg kita makan tu....hurm....sapa punya idea ngarut la....x patut..x patut...

Berbalik semula pada kisah asal tadi...(tersyok sendiri tadi...hehe...mahap semua...), pas dapat berkat tu..mak kawan aku tu...jemput la aku masuk...jumpa kawan aku merangkap si pengantin a.k.a mempelai a.k.a raja sehari or whatever la korang nk panggil apa kan...tetiba...aku prasan 2 org minah ni...rupanya kawan sekeas aku...cam berjanji plak diorg...pkai bju wane merah...(aku plak pkai bju wane gold...sajer tukar selera...padahal baju mak aku tu...aku rembat jer...muahahaha...).Sempat la ku berborak barang 300 saat...(korang pikir la...brapa minit tu...sajer jer nk test IQ korang ni...IQ zero ke x...kui..kui..kui..).Pastu masuk bilik penagantin...nk kejar masa ni...tgah rush...ada 1 tempat ag nk pi ni....aku terjah jer bilik pengantin tu..lom sempat aku buka mulut...pengantin pempuan ni...merangkap member sekolah ni...cakap..."eh...atikah...datang juga ko akhirnya...".Aku terkejut gak...ingat dah lupa aku...sbb sekatrang aku kan dah banyak berubah...hehe...nmpak yer...1 jer yang x berubah...pipi tembam aku ni hah...x leh nk sorokkan...haish...tegur2 gitu...n member sekolah yg duk lepak gak dalam bilik pengantin...aku trus la snap gmbar member ni..x sempat tggu dia bersanding la....korang tgok la sendiri....


             p/s:gambar yer kabur cket...pas aku tetiba plak nerves nk amik gambar...hehehe....apa pun..ko cun gila la ina...

Dengan segera  nya...aku heret tangan member aku ni....tuk pi tempat lagi satu...kat Permatang Palas....(selalu sgat krew2 BANG BANG BOOM  wat rakaman kat cnie...hurm...).On the way nk pi ke motor yg kawan aku parking tu...jumpa la ag sekumpulan mamat2 sekolah aku ni...aku tegur gegitu jer...pastu blah la...apa kes tggu lama2 kat ctu...dah la lambat giler ni...dalam setengah jam lebih kot nak pi Permatang Palas tu...jam pun dah tunjuk kul 2.20 kot....x berapa nak hingat la....hahaha...

Hurm...kawan aku ni...bawa motor cam pelesit gak...kira sebat 70 km/j ke atas la gak...x ingat ker...motor aku tu...motor baru...per2 jadi...siap la....dah nk dekat simpang masuk Permatang Palas...aku ngan konfident yer...suruh member aku belok kiri...tapi yg pelik...asal jalan tu senyap sunyi jer..x nmpak pon 1 kenderaan pon yg lalu lalang....hurm...sah2 la...aku dah salah msuk simpang...mujur gak aku bawa kad jemputan tu...kalu x...entah la labu!!!....rupa nya...aku kena masuk simpang sebelah kanan...bukan kiri....smpai2 jer aku kat umah member aku ni...merangkap bekas pekerja kilang tempat aku kerja sekarang ni la....dia secara official nya....dah benti kerja...ikut laki dia la...duk Seremban...laki dia keje kat sana....kurang la sorang ag P.M a.k.a  Production Member....( P.M tu bukan Perdana Menteri seperti yg korang sangkakan...eleh..mcam la x tau...apa yang korang pikir tu kan....) kat line aku ni...kuarang sorang bermakna kurang lancar la perjalanan produktiviti kitaorang....nk wat cam ner kan...

Cam biasa...dah datang...makan dulu la...perut leh masuk ag ni...aku terserempak plak ngan member kelas aku...rupanya....dia la jadi pak andam tuk member aku ni...no wonder la...cantik gila kawan aku tu...dah macam Aida Aris pun ada muka dia tu....korang tgok la sendiri yerk...

                           p/s:lawa x diorang ni...member aku tu....cnferm lawa la...laki dia...no komen!!...hehe...


                              p/s:aku bergambar ngan diorang...sbb pas ni dah x jumpa ag...huhu...cedey..cedey...

Dah siap bergambar semua...siap la kerja aku tuk ari ni...puhh...letih yer menaip entry kali ni...tajuk pun dah nama yer alkisah kan...sendiri mau ingat la...hope korang sudi baca sampai abis la...apa aku taipkan ni....x la sesia kan...apa pun...hidup setiap orang pasti ada perubahan...x kira la sekarang atau masa akan datang...chowww....babe...

2 comments: